miercuri, 17 august 2011

Paine Elena



Am numit asa aceasta painica pentru ca reteta este a unei prietene foarte bune. Si totusi nu-mi iese exact ca a ei dar va tin la curent daca mai aflu vreun secret :D.


Ingrediente:
300ml lapte
15 g drojdie proaspata
1-2 lingurite sare
1 lingurita zahar
2 oua
2 linguri ulei
faina cat cuprinde.



Dizolvam drojdia in laptele caldut dupa care punem sarea si zaharul.
Adaugam 1 ou iar la celalalt ou separam albusul de galbenus si adaugam in aluat numai albusul. Galbenusul in lasam separat si turnam peste el 1 lingura de lapte. Acest amestec il folosim la uns painea.
Omogenizam compozitia si incepem sa framantam adaugand faina cat cuprinde. Framantam foarte bine astfel ca painea sa iasa pufoasa. Ungem aluatul cu ulei si lasam la crescut 1 ora.
Taiem in 4 parti egale si impletim 2 painici.
Lasam iarasi la crescut. Dupa ce painea si-a dublat volumul, ungem cu amestecul de galbenus si lapte apoi introducem in cuptorul preincalzit la 180C.
Scoatem painea rumenita frumos din cuptor si servim alaturi de orice mancarica calda avem in meniu.
Va urez pofta buna!



 

 
 
 

10 comentarii:

DiaMar bucataria galbena spunea...

Am incercat sa mai trimit un comentariu,dar nu stiu daca am reusit.Arata foarte bine painica aceasta a ta.Parca ii simt mirosul,de gust ce sa mai zic.Te rog daca vrei sa mi te alaturi si mie pe blog.Doresc sa-mi fac si eu prieteni care sa ma urmareasca si sa comenteze daca le place ce vad sau nu.Multumesc mult.Eu te urmaresc de mult,nu aveam blog.Sper sa nu te superi.DiaMar-bucataria galbena diamar99.blogspot.com

Antonina spunea...

God, dar arata minunat!! cum ar trebui sa fie? ca mi se pare tare pufoasa si crescuta!! si eu vreau s-o fac! merci de reteta!

Din bucataria mea spunea...

Arata grozav!!! Chiar daca m-am lasat de mancat paine tot as infuleca o feliuta, ca arata prea bine!

pansy spunea...

arata grozav sectiunea painii !

Unknown spunea...

DiaMar, ai reusit sa adaugi comentariul. Ma bucur ca iti place painica si hai k dau repede o fuguta si la tine in casuta:).Te pup!

Antonina, cu mare placere! Intr-adevar este crescuta si f pufoasa dar a prietenei mele iese mereu aluatul mai dens ca sa zic asa...nu stiu exact ce secret foloseste pentru asta:).

Licuta, te invit cu mare drag la o feliuta!Pupici!

Pansy, ma bucur tare mult k iti place painica mea! Te pupic!

Elena :D spunea...

Si eu care credeam ca ai denumit-o dupa verisoara ta preferata :(. Te iert de data asta pentru ca ma ajuti sa ma hotarasc ce sa imi fac de mancare :*:*:*

Unknown spunea...

:) Ma bucur ca sunt iertata:) si ma bucur ca iti pot veni in ajutor!

Elena :D spunea...

Daca nici verisoara mea mai mare nu imi poate veni in ajutor, atunci cine? :>

Unknown spunea...

:D Chiar ma bucur Elenush ca te pot ajuta cu retete! Nu stiam ca imi citesti blogul :).

Elena :D spunea...

L-am gasit intamplator, dar chiar il citesc mai ales knd nu stiu ce vreau sa mananc, deci des =)) :*