vineri, 25 martie 2011

Ce probabil nu stiati despre pangasius

Cu ceva timp in urma am gasit undeva un articol despre pangasius. Pur si simplu m-a ingrozit. Am cautat apoi pe Google despre pangasius si peste tot cuvantul de pangasius era asociat cu otrava. Am mancat de cateva ori si habar n-aveam ce mananc. Poate sunt printre voi oameni care stiu deja asta dar pentru cei care inca nu au aflat va ofer eu cateva informatii.

Acest peste este cultivat in Vietnam, de-a lungul raului Mekong. La noi este un peste foarte accesibil la pret si de aceea multi il savureaza fara sa stea prea mult pe ganduri. Deoarece raul Mekong este unul dintre cele mai poluate rauri de pe planeta, pestele are un nivel foarte ridicat de bacterii si otravuri. In apa raului sunt aruncate substante chimice si deseuri industriale apartinand industriilor dezvoltate de-a lungul acestei ape. Consumand acest tip de peste exista un mare risc de contaminare, deci mare atentie!

Inca un lucru important despre pangasius: deoarece cererea este foarte mare in intreaga lume, acesti pesti sunt injectati de cele mai multe ori cu hormoni proveniti din urina deshidratata. In asa fel s-a descoperit ca pestii cresc mai repede iar carnea lor este mult mai pufoasa. Carnea de pangasius se regaseste si in betisoarele de surimi asa ca mare atentie!

Stiu ca probabil daca ar fi sa cercetam despre fiecare aliment in parte nu am mai consuma aproape nimic decat rosiile si patrunjelul cultivate in curtea noastra dar tot ce vreau sa fac este sa atrag atentia asupra acestui peste pe care multi dintre voi il consuma fara nici un fel de grija. Noi am mancat de cateva ori in tara pangasius si intr-adevar are un gust bun dar ma bucur ca am aflat aceste lucruri despre el intr-un final...nu se stie niciodata ce poate provoca in organismul nostru si mai bine sa fim atenti la ce produse consumam.
Sper ca acest articol sa va fie de folos!

19 comentarii:

Unknown spunea...

Iulia eu din pacate am preparat cateva retete cu acest peste :(. Da e accesibil la pret si probabil din cauza asta se cumpara.
Mersi pentru articol, si eu citisem in ce conditii e crescut acest peste.

Weekend minunat!
Te pup :*

Sabina spunea...

Chiar azi auzeam la radio o reclama "pangasius la doar 6 lei kg". Intrebarea mea e ...cat costa acest peste ...daca in cei 6 lei intra profitul hypermarketului, transportul si costul de productie (defect profesional ...impart firul in paispe') :))

mirela spunea...

Na,,asta-i buna!!!!tocmai astazi am mancat pangasius,,,,,,noroc ca nu-s asa scarboasa,,,,,dar cu siguranta nu voi mai manca.Mai trebuie si cate o postare de asta,,,,,nu mi-ar fi trecut prin cap sa cercetez,,,,dar mai invatam.Multumesc de informatie!!

Alina---Explora Cuisine spunea...

Exact ca si tine m-am ingrozit si eu, dar dupa ce am vazut un filmulet video despre locurile respective, cum se aduna pestii, etc...deci mi-a venit sa vomit, nu ca as fi eu mare mancatoare de peste, la mine se face de vreo 4 ori pe an maxim si atunci e vorba de somon sau pastrav...

Dana Mariette spunea...

Oare,chiar asa de grav sa fie???

Ioana Marijuana spunea...

Mda...eu demult nu mai mananc Pangasius...vorba ta...m-a ingrozit ce-am citit despre el!

pansy spunea...

draga mea,am citit si am comentat si eu despre pangasius,pe blogul meu.vazand atatea comentarii proaste am cercetat mai adanc.ca povestea asta e de 3-4 ani de cand a intrat pangasius pe piata romaneasca.si cercetand serios,mai bine de 2 saptamani,am dat in final,de ceva foarte interesant.toata povestea asta,nu a aparut in america sau canada,unde se vinde si acolo,a aparut in franta.si de ce ?pentru ca a intrat pe piata cu preturi mici si toata lumea cumpara din asta in loc sa cumpere pesti pescuiti de francezi si vanduti mai scump.asa ca te rog nu le mai face jocul.e ieftin,pentru ca ei sunt saraci,vietnamezii si incearca sa faca bani fara sa tina seama de lefurile europene.vor doar sa-si vanda marfa.crezi ca francezii nu l-ar fi oprit de la vanzare daca era ceva in neregula ?ca sa nu mai vorbesc de canadieni si de americani.aici sunt interesele asociatiilor de pescari francezi si de alte nationalitati.

Cris spunea...

Multumim mult, Iulia! Noi nu am apucat sa mancam aceasta specie de peste, dar cu siguranta am fi facut-o la un moment dat, mai ales ca in ultima vreme am auzit atatea reclame ale hipermarketurilor care aveau pangasius la oferta.

Unknown spunea...

Trist... la noi se stie de ceva vreme... dar in conditiile de azi, cam pretul dicteaza...
Foamea este azi, este certa... sanatatea este ceva pe termen lung...

A to Z - food and travel spunea...

Buna Iulia,
Ai dreptate cu tot ce-ai scris despre Pangasius. Am vazut un reportaj la TV, aratau cum sunt crescuti pestii inghesuiti in bazine mici,necuratate, de-aceea se puneau multe antibiotice in apa, care sunt apoi preluate de organismul uman. Ca sa nu mai vorbim de hormonii de crestere. Apoi, pe drumul dinspre bazine spre fabrica de prelcrare, care dureaza chiar si 24 de ore, multi pesti mor si sunt tinuti impreuna cei vii la caldura, si sunt totusi prelucrati. Ingrozitor.
Am scris si eu pe scurt despre asta http://a-bis-z.blogspot.com/2011/03/somon-cu-rosii-cherry.html .

Unknown spunea...

Eu am scris in cuvintele mele ceea ce am citit si eu despre acest peste. Acum nu stiu daca o fi 100% adevarat.
Pansy, poate ai si tu dreptate...nu stiu, insa eu una mai bine previn decat sa combat :D.
Daca v-am fost de ajutor cu acest articol ma bucur nespus de mult!
Va pup cu drag si va multumesc pentru comentariile voastre!

Maya spunea...

Si eu am facut odata,acum cîtiva ani în urma.A fost prima,ultima si singura data.Chiar dupa ce l-am îngurghitat,am aflat multe.Mai mult de atît,am si vazut cum cresc.
La fel am vazut cum "cresc" si garnelele de prin zona.Beeehhhh,deci gretos rau!

Eu nu-s mare amatoare de peste,în sensul ca nu-mi plac multe feuri(doar somon,pastarv si calamar),dar cineva mi-a spus ce bun e pangasius,si cum stia ca mie nu-mi plac pestii care sînt foarte "pestiosi" ca aroma,mi l-a recomandat.Eu ca Gheorghe cumpar repede si fac,apoi ma informez! ...desi de obicei fac invers =))

Daniela Addario spunea...

Si eu mincat de citeva ori peste din asta... gata, nu mai cumpar... Multumesc pentru articol !

Unknown spunea...

Cu placere dragele mele! Sper sa va fie de folos articolul!
Va pupicesc cu drag!

Nykoletta spunea...

Mie mi-a facut educatie o prietena din Suedia. Mi-a dat si filmulet asa ca eu eram lamurita. Pana intr-o zi cand pe Euforia TV am- vazut cu ochii mei un maestru bucatar care zicea ca nu e adevarat ce se aude. Ca el a fost acolo la crescatorie si ne sfatuieste sa mancam fara grija fiind sanatos , nutritiv si... gustos. Si cum mileniu asta eu il consider un mileniu al MANIPULARII ma astept la orice fel de lovituri intre concurenti!

Unknown spunea...

Da dar si bucatarul ala poate avea motivele lui...acum cine stie? Fiecare cum crede...:)
Te pup Niko draga mea!

Anonim spunea...

Am o intrebare: cati dintre voi mancati la Fast-food? ati auzit cu totii povestile, nu?
Deci?

Anonim spunea...

nu credeti tot ce vedeti pe net si prin TV. nici acest comentariu...

Anonim spunea...

http://www.colectionaruldesuflete.net/2012/03/08/pangasius-un-peste-crescut-industrial/