miercuri, 5 august 2009

Dulceata de mure

 
Asta e minunatia mea de dulceata. Absolut o bunatate!


 

Si sa va spun cum m-am hotarat sa fac aceasta dulceata. Aici in Germania sunt multe mure pe care nimeni nu le culege...si nu stiu de ce (daca ma poate ajuta careva sa aflu, ar fi binevenit :) ).Asa ca l-am luat pe Gabi de manuta si am plecat la cules :) Murele se aflau mai mult pe langa apa asa ca cel care trebuia sa se intinda dupa ele, era bineinteles Gabi :) Noroc de umbrela, ca era innorat afara atunci cand am plecat. Am fost prinsi in cele din urma si de o ploaie sanatoasa :) ... ce mai, o intreaga aventura :)



 
Aici o poza ca sa vedeti mai de aproape cum aratau murele. Foarte mari si foarte gustoase!


 
Recolta noastra :) 2 caserole destul de mari...cu alte cuvinte aproape 3 kg. Destul,nu? O parte din ele este la congelator si alta parte s-a transformat in aceasta dulceata.

 

 

Deci pentru dulceata am avut nevoie de :
1kg si jumatate de mure
1kg si jumatate de zahar
Am amestecat murele cu zaharul si am lasat sa stea 1 ora impreuna.

 

Am pus la foc mic si am lasat sa fiarba usor. Cand incepe sa faca spuma, o luam cu ajutorul unei linguri.
Verificam pe o farfurie daca dulceata e gata, turnand o picatura. Daca e gata, inchidem focul si o turnam fierbinte in borcane. Le intoarcem invers si lasam asa 10 minute ca sa se sigileze bine.


 

Mie mi-au iesit 3 borcanase, dar e destul pentru noi 2. Cu siguranta vom folosi dulceata la clatite si la feliile de paine prajita cu unt din week-end atunci cand luam micul dejun impreuna.



 
Aici cateva lingurite de dulceata. Foarte buna! Merita incercata!


9 comentarii:

Diana spunea...

Ce bine arata, mi-ai facut o pofta... De ce nu se gasesc si pe la mine mure pe toate strazile? Cred ca as fi toata ziua dupa ele :)
Pupicei dulci!

Unknown spunea...

:) Pai vii la mine intr-o zi si mergem impreuna;)
Te pupic!

cupcake spunea...

ce bine arata!ce imi place zmeura..mm..te asteapta 2 premii la mine! te pup

Unknown spunea...

Sunt mure :)
Multumesc pentru premii, Antzu'. O sa le ridic cu mare placere! Pupici!

Primii pasi in bucatarie spunea...

Chiar azi vroiam sa fac dulceata de mure dar nu stiam cum,asa ca am dat un search pe google si am vazut reteta ta...arata superb si stiu ca este si buuna...felicitari pt blog.il vvizitez pt prima data dar sigur nu si pt ultima:)

Unknown spunea...

Multumesc frumos! Te voi astepta cu drag de fiecare data!

Tudor spunea...

Am dat peste articolul asta pentru ca eu stau in Anglia si tot asa, mure peste tot, nu le culege nimeni, insa la supermarket costa 2-3 lire pentru o caserola. Am cules vreo 1kg, si o sa incerc si eu sa fac dulceata. Cate minute trebuie fierta toata amestecatura?

Mihai spunea...

Nici austriecii nu culeg bunatatile de prin paduri si campuri, asa ca raman neculese ciupercile, buretii de copac, zmeura, murele, fragile, afinele, mugurii de brad, macesele, porumbele, leurda, macrisul, cimbrisorul s.a.m.d. Motivele sunt diferite: teama de a-si insusi ceva pe gratis care nu-ti apartine, lucru care ar putea fi interpretat ca furt dar si necunoasterea, lipsa de interes pentru darurile naturii si, nu in ultimul rand, ideea preconceputa ca doar ceea ce se cumpara cu bani prezinta siguranta.

Unknown spunea...

Tudor, trebuie sa o lasi la fiert pana se incheaga bine. Trebuie incercata asa ca nu stiu exact sa-ti spun cat timp trebuie fiarta.

Mihai, iti dau dreptate. Asa este.