marți, 19 aprilie 2011

Tort cu fructe de padure si crema mascarpone

 

Asa cum am promis am revenit cu reteta tortuletului. Din pacate s-a mancat repede si nu am apucat sa fac poza sectiunii dar credeti-ma pe cuvant ca arata bine, mai ales ca a fost destul de colorat :D. Este un tort usor, delicios si numai bun pentru masa de Paste!




Ingrediente blat:
8 albusuri
4 galbenusuri,
150g zahar
150g faina
esenta de vanilie
80 ml ulei
2 linguri cacao
1 praf de copt.




Se separa ouale iar albusurile se bat ca la bezea impreuna cu zaharul si un praf de sare.
Galbenusurile se amesteca bine cu uleiul, apoi se adauga peste bezea si se amesteca bine cu o lingura de sus in jos pana se incorporeaza in compozitie. Se adauga esenta de vanilie.
Faina se amesteca cu cacaua si praful de copt apoi se incorporeaza si ele. Se omogenizeaza aluatul apoi se toarna in tava de tort unsa cu unt si tapetata cu faina.
Se coace la 170C, timp de 30 min. Se poate face testul cu scobitoarea.
Dupa ce scoatem blatul din cuptor, il lasam pe un gratar la racit, apoi il taiem in 3 parti.
Se poate insiropa cu ce doriti. Eu am folosit sirop de zahar ars dar dumneavoastra puteti folosi orice suc va place sau siropul de la diferite compoturi.






Ingrediente crema1:
200ml frisca
4-5 linguri zahar
200g mure (congelate)
4 linguri de iaurt
1 plic gelatina.



Se mixeaza murele cu ajutorul unui blender, apoi se amesteca cu frisca batuta bine impreuna cu zaharul, se adauga iaurtul si se omogenizeaza compozitia.
Intre timp lasam gelatina la inmuiat in putina apa rece. Dupa ce a absorbit toata apa se pune pe baie de aburi ca sa se topeasca apoi se adauga si ea in crema.
Se amesteca bine si se toarna peste prima bucata de blat insiropata.





Ingrediente crema 2:
200ml frisca
4-5 linguri zahar
200g zmeura(congelata)
4 linguri de iaurt
1 plic gelatina.



Pentru prepararea acestei creme se procedeaza la fel ca la crema 1 numai ca in loc de mure avem zmeura.





Ingrediente ornat:
200-300g capsuni
200ml frisca
4-5 linguri zahar
200g mascarpone.



Se mixeaza bine frisca impreuna cu zaharul. Dupa ce e gata frisca, se adauga crema mascarpone si se amesteca bine pana se omogenizeaza. Cu aceasta crema se imbraca tortul iar deasupra se orneaza cu feliute de capsuni.
Eu am pus putin colorant verde pentru a da o margine tortuletului:D.



5 comentarii:

marrasboutique spunea...

Buna! Vreau sa fac si eu tortul asta - care arata super si banuiesc ca e la fel de bun - dar, am observat ca la ingredientele pentru blat nu ai scris cantitatea de faina...te rog, daca vezi mesajul asta, scrie cata faina se foloseste. Multumesc mult!

Amalia spunea...

Draga Iulia te-as ruga sa ma adaugi daca doresti in lista de culinarese :) cu linkul www.haisagatim.ro, iar denumirea Hai sa gatim cu Amalia. Multumesc mult !
Eu te-am adaugat deja .

Unknown spunea...

Marra, multumesc mult k mi-ai atras atentia! Am corectat si scuze ca am uitat sa scriu cantitatea de faina!
Sper sa faci tortuletul si sa-mi spui cum ti-a iesit.

Thank you Anonim! I am glad you like it!

Amalia, intru imediat si te adaug in listuta. Pupici multi!

marrasboutique spunea...

Buna, Iulia! Am facut pana la urma tortuletul, am pus 8-9 linguri de faina si a iesit un blat super...am facut o singura crema deoarece am gasit in magazin numai mix de fructe cu visine si fructe de padure. A iesit un tort foarte bun pe care sigur o sa-l mai fac. Multumesc frumos pentru reteta! Tamara

Unknown spunea...

Cu mare placere Tamara draga mea! Ma bucur ca a placut tortuletul iar de blat ce sa zic? Il ador:)!