miercuri, 26 august 2009

Prajitura cu mure

Pentru ca ieri a fost aniversarea noastra si pentru faptul ca mai aveam ceva mure in congelator :), m-am gandit sa fac ceva bun pentru cel pe care il iubesc din toata inima, si anume scumpul meu Gabi!
Prajitura a iesit minunat de buna!
Avem nevoie de urmatoarele:
BLAT:
7 oua
150g zahar
8 linguri faina
1 praf de copt
vanilie
1 pliculet zahar vanilat.

CREMA:
300g mure (sau orice fructe de padure aveti)+100g zahar
500g frisca lichida
2 pliculete gelatina.

SIROP:
100g zahar
100 ml apa
esenta rom.

ORNAT:
2 pliculete jeleu
mure.


BLAT:
-Separam galbenusurile de albusuri.
-Galbenusurile le mixam bine cu zaharul si zaharul vanilat.
-Adaugam treptat si restul ingredientelor iar la final incorporam cu grija albusurile batute spuma cu un praf de sare.
-Compozitia obtinuta o turnam in tava tapetata cu hartie de copt si o bagam in cuptorul preincalzit la 180C pana se rumeneste frumos.

SIROP:
-Caramelizam zaharul iar cand este deja lichid, turnam apa si amestecam pana se dizolva tot zaharul.
-Lasam la racit.
-Dupa ce se raceste, turnam putina esenta de rom.

CREMA:
-Facem un piure din mure iar 4 linguri de piure le punem la foc mic pana se incalzeste bine. Luam de pe foc si dizolvam in el gelatina. Lasam sa se umfle.
-Intre timp, batem bine frisca, apoi o amestecam cu piureul de fructe.
-Punem gelatina iarasi pe foc mic pana devine lichida, apoi o amestecam cu amestecul de frisca si mure.

-Taiem blatul in doua. Asezam prima parte in tava, o insiropam si turnam 70% din crema, apoi deasupra asezam si cea de a doua parte a blatului pe care la fel o insiropam si cu grija turnam restul de crema.
-Ornam cu mure iar deasupra turnam cu grija jeleul preparat dupa instructiunile de pe plic.


13 comentarii:

Florena spunea...

Iulia prajiturica ta arata delicios de bine!
In ce priveste aniversarea voastra: multi ani fericiti,liniste sufleteasca, sanatate si intelegere in cuplu!!!
La multi ani!

Unknown spunea...

Multumim frumos, Florena! Multi pupici!

Nik26 spunea...

La multi ani!
Delicioase pozele cu prajitura! ;)

Unknown spunea...

Multumim mult,Nik26!
Nu numai pozele cu prajitura sunt delicioase :) !

Ioana.Nagy spunea...

La multi ani! Ce frumoasa prajitura si cred ca e si foarte buna.

Carmen spunea...

La Multi Ani!Multi inainte cu multa,multa,fericire, si sanatate!
Delicioasa prajitura!
XXX

Dana2dor spunea...

La Multi Ani copii buni si frumosi!!! Sa va fie viata dulce precum prajiturica asta apetisaanta!
Pup si o seara excelenta!

julia spunea...

Draga Iulia,
prajitura arata deosebit de delicos.La Multi Ani fericiti si de acum in colo!

aventoro spunea...

delicios

Miruna Nicolae spunea...

nu pot sa cred. te am descoperit dintr o intamplare/ ai intrat pe blogul meu si ,,.,am zis sa intru si eu pe al tau. este minunat ce faci tu aici:) mMMiami

Ioana spunea...

Ma bucur ca am descoperit blogul tau. Mai bine zis, bine ai venit pe blogul meu si astfel am descoperit si eu blogul tau.

Amy spunea...

WOW e super prajiturica asta !!!

Unknown spunea...

Ioana.Nagy, multumim!Sa stii ca prajiturica a fost delicioasa!

Carmen, multumim frumos!

Dana, mii de multumiri din partea noastra! Te pupam dulce!!!

Julia, prajiturica nu numai ca arata delicios...are un gust super!Multumim de urare!

Sergiu, ar trebui sa o incerci...nu vei regreta!

Miruna, multumesc pentru aceste cuvinte! M-au bucurat tare mult!Te pupic dulce de tot si te mai astept!

Ioana, ma bucur ca blogul meu te-a incantat!Te mai astept in vizita!Pooop!

Amy, ar trebui sa o incerci caci e tare buna!Te pupic!