miercuri, 9 decembrie 2009

Tort Catalina

Acest tort este facut pentru un cuplu, amandoi nascuti in aceeasi zi :) .
A iesit cel mai reusit tort al meu de pana acum si in acelasi timp si foarte delicios!
Nu este un tort foarte complicat, este chiar simplu. Bineinteles ca sectiunea nu am apucat sa o pozez pentru ca imediat s-a evaporat ... feliuta cu feliuta:).
Sper sa va placa macar pe jumatate din cat mi-a placut mie! Pozele nu sunt chiar foarte reusite, dar atat s-a putut din pacate!

Blat:
8 oua
10 linguri zahar
10 linguri faina
1 lingura apa
esenta de vanilie.
-Separati galbenusurile de albusuri. Albusurile le mixati cu un praf de sare iar galbenusurile cu zaharul pana se albesc, apoi adaugati lingura de apa, faina si vanilia. Omogenizati, apoi adaugati o jumatate din cantitatea de albusuri, amestecand de sus in jos, prin rasturnare. Amestecati si cealalta jumatate de albusuri, omogenizati si turnati compozitia in forma tapetata cu hartie de copt si introduceti in cuptorul preincalzit la 180C. Lasati pana se rumeneste frumos, apoi scoateti blatul si lasati la racit.

Crema:
800ml frisca lichida
4 pliculete gelatina
esenta de vanilie
400g piure din fructe de padure.
-Amestecati gelatina cu 100ml apa rece si lasati sa absoarba toata apa, apoi puneti pe bain-marie pana se dizolva si amestecati cu frisca mixata bine. Incorporati piureul de fructe si vanilia, si mixati astfel ca gelatina sa cuprinda toata compozitia.

-Blatul se taie in 3 parti, fiecare se insiropeaza cu sirop de zahar aromat cu o esenta de rom si se umple cu crema de mai sus.
-Lasam o noapte in frigider apoi a doua zi ornam.


La multi ani, Alex si Catalina si cat mai multe aniversari impreuna!

48 de comentarii:

CamiWitt spunea...

Inca o arta din minutele tale. Te-ai specializat ! Man kann sagen Du bist eine Konditormeisterin! O zi buna! Cami

julia spunea...

wow Iulia,
este superb,foarte foarte reusit.Imi imaginez cit ai migalit la el.Felicitari!

Cristina's World spunea...

Cu adevarat minunat!
Bravo!

Lissa's Cakes spunea...

Iulia ,ai de ce sa fi mandra ,ai facut un tort superb!E finut ,trandafirii stilizati sunt reusiti si deasemenea cornelli lace e foarte bine lucrat.
Felicitari!

Diana spunea...

Cum de faci asa minunatii? Nu stiu daca mi-ar reusi asa o frumusete de tort! Parca e de pe revista, felicitari!! Si la multi ani sarbatoritilor!
Te pup cu drag

Unknown spunea...

Da, Cami:). Multumesc frumos! Sa stii ca am descoperit ca imi place nu numai sa fac torturi, dar si sa le ornez. A devenit ceva extraordinar de placut si relaxant, mai ales si daca stii ca cei din jurul tau iti apreciaza munca. O zi buna si tie, Cami scumpa mea!


Julia, multumesc din suflet! Intr-adevar, am migalit ceva la el dar rezultatul final ne-a incantat atat pe noi doi, cat si pe cei care si-au aniversat ziua!Pupici dulci!

Cristina, multumesc frumos!

Lissa, un comentariu din partea ta inseamna foarte mult pentru mine! Iti multumesc tare, tare mult! Multi, multi pupici iti transmit! :*

Diana, iubita mea draga! Chiar ti-am simtit lipsa pe aici! Uite ca mi-a iesit:) si ma bucur ca iti place! Acest tort a fost cel mai reusit din toata "cariera mea":) !Multumim pentru urari si te pupicesc si eu cu mare, mare drag!

QIS spunea...

wow.. i like the cake so much.. so beautiful..

Unknown spunea...

QIS, thank you very much! I am very glad you like my cake;) !

Mariana spunea...

Un tort absolut minunat!te felicit!si esti o norocoasa si o harnicuta!
Norocoasa ca ai acest mare dar,inspiratie,drag de a le face,si rezultatul sterge timpul care ti l-a luat sa-l faci,deasemenea aprecierea celor din jurul tau!
Arata asa bine!!!parca ar fi lucru de mina!esti f.talentata!

Unknown spunea...

Multumesc din tot sufletul, Mariana! Pentru mine inseamna foarte mult incurajarile voastre!
Te pupic cu drag si te mai astept prin casuta mea virtuala! Poooop!:*

Alexandra M. spunea...

Foaaaaarte frumos tortuletzul tau, Iulia!! si eu numa' ce am descoperit pasta marshmallow si I absolutelly love it! doar ca deocamdata nu am gasit albe, dar mai scormonesc :D Imi plac mult de tot trandafirii, am vazut si eu un tutorial pe un site din State despre cum se fac trandafirii astia si sincer mie imi plac mult mai mult decat cei pe care ii facem noi. Si tie ti-au iesit asa draguuuutzi! :D Spor in continuare si Sarbatori fericite! :)

Liana Morar spunea...

Superb, superb si iarasi superb!!!!
Wow! Fara cuvinte! Tot asa inainte.

MIMI spunea...

Iulia,frumos tortul!Ai un premiu la mine!Te pup!

CamiWitt spunea...

Sinteti in concediu??? Te asteapta un premiu deosebit, ca si tine, la mine in blog! Sarbatori fericite! Frohe Weihnachten! Cami

Sarea in bucate spunea...

DACA ITI FACE PLACERE , TI-AM OFERIT UN PREMIU LA MINE PE BLOG!

Marcela S. spunea...

Un tort minunat. Iti doresc un Craciun fericit si numai bine in anul care vine. Pupici.

Maya spunea...

Sarbatori fercite!
Foarte frumos,tortul!

Ala Oancea spunea...

Sarbatori fericite cu bucurii si impliniri alaturi de cei dragi! Sa va gaseasca Mosul cu masa bogata si sufletul curat! La multi ani !

Unknown spunea...

Alexandra, multumesc mult! Sarbatori fericite si tie!

Liana, multumesc mult, mult, mult!

Mimi, merci de premiu dar nu stiu daca voi avea timp sa-l ridic din pacate! Pupici!

Cami, merci mult pentru premiu dar de data asta nu cred ca il voi ridica pentru ca pur si simplu nu am timp. Nu suntem in concediu...fratele si cumnatica mea au venit la noi si mai tot timpul sunt ocupata. Sper sa il ridic dupa sarbatori. Merci tare mult!

Just me, iti multumesc si tie pentru premiu, insa aceeasi poveste cu timpul din nefericire!

Marcela, mii de pupici iti transmit scumpa mea! Sarbatori fericite si tie si numai bine!

Maya, iti multumesc tare mult! Un comentariu din partea ta inseamna foarte mult pentru mine! Sarbatori fericite si tie si familiei tale, dar si motanasilor tai scumpi ;) ! Pupici!

Ala, sarbatori fericite si tie scumpa! Sa ai clipe frumoase alaturi de familie si multa, multa sanatate iti doresc!

Edith spunea...

Wow, Iulia, m-ai dat pe spate cu tortul asta :)) Foaaarte fain, felicitari! :)
Nu am mai trecut de mult pe la tine (sa stii ca nici pe la mine nu prea trec:P) ...dar am venit sa iti urez sa ai un Craciun fericit si un an nou cu multe bucurii :) Te pup!

Lissa's Cakes spunea...

Sarbatori fericite cu multe bucurii!

Nicolina spunea...

Sarbatori fericite !

Unknown spunea...

Wow...tare's mandra acum ca am dato pe draga mea Edith pe spate in sfarsit cu ceva gatit de mine:)! Scumpa mea draga, iti multumesc din suflet pentru urari si ma bucur ca ti-a placut tortuletul meu! Sarbatori fericite si tie si intregii familii! Pupici!!!

Lissa, sarbatori fericite si familiei tale si multe, multe bucurii!Poop!

Nicolina, sarbatori fericite si un Craciun cat mai linistit!

Cristian Borod spunea...

Bucuria vine din lucrurile marunte, linistea din suflet, iar caldura din inima. Iti doresc sa le ai pe toate, alaturi de familia ta! Sarbatori fericite!

iulia spunea...

Craciun fericit, multa liniste in suflet si multe bucurii!! Un An Nou plin de imlpiniri!! La Multi Ani!

Narnia spunea...

Am venit sa-ti urez sarbatori fericite si un an nou care sa-ti aduca sanatate, bunastare, dragoste intelegere si ce iti doresti mai mult !

Cu drag, Narnia.

ana .araki spunea...

superb,,iulia! Craciun fericit si multe retete delicioase!!!pup!

CamiWitt spunea...

Un inger alb pe un fulg de nea,
va trece prin casa ta,
sa va spuna,
bländ, soptind,
Craciun fericit!

Miha spunea...

Craciun fericit! Sanatate, multe impliniri si dragoste!

Pupici si imbratisari cu drag!

Sabina spunea...

Craciun fericit alaturi de cei dragi, Iulia!

Unknown spunea...

Va multumesc tuturor pentru urari!
Craciun Fericit si multe urari de bine din partea noastra!
Va pup pe toti cu mare drag!

Ralu spunea...

Sarbatori fericite si din partea mea, sanatate, fericire si multe momente frumoase alaturi de cei dragi tie!

diamond spunea...

Craciun Fericit! Sarbatori cu bine! Fie ca noul an sa-ti aduca numai bucurii si impliniri!

Anonim spunea...

Multa sanatate, fericire in suflet, liniste in casa si multe impliniri in anul care vine, alaturi de cei dragi.
Sarbatori fericite!

diana spunea...

Sarbatori frumoase si linistite, care sa va umple sufletul de bucurie, incredere, speranta si iubire!

DAVELLA CULINAR spunea...

Draga Iulia, acum la ceas de sarbatoare cand anul are tamplele ninse, iar colindele ne incalzesc sufletul cu bucuria Craciunului, iti doresc sanatate, pace si prosperitate. Iar in Noul An 2010 iubirea, bucuria, intelepciunea si generozitatea sa iti fie calauza! La multi ani!

Unknown spunea...

Multumesc din tot sufletul pentru urari! Si noi va uram sarbatori fericite alaturi de cei dragi si sa aveti parte de tot ce e mai bun in noul an!

Daniela Addario spunea...

Sarbatori fericite, un an nou cu bucurii, impliniri, bunastare si iubire, alaturi de cei dragi ! La multi ani, draga Iulia !

lauralaurentiu spunea...

Iti doresc din inima Sarbatori minunate alaturi de cei dragi!

Kris spunea...

Semplicemente...superb!!

adriana gherman spunea...

Noul An să-ţi aducă sănătate,să fie mai bogat în împliniri şi plin de succese. La mulţi ani!
Felicitări pentru tort.

Nina spunea...

May all your dreams come true and may you be blessed with all the best things in life! Happy New Year 2010! XO
La Multi Ani!!!

CamiWitt spunea...

Anul nou bate la usa...raul fac-se cenusa, bucurii si sanatate, domnul sa va dea de toate si cind nu va ginditi sa fiti si mai fericiti . Cami

Momo spunea...

la multi ani!

carnetul de retete spunea...

La Multi Ani ! Bonne année !

diviana spunea...

In 2010, sa aveti parte de multa caldura in suflet si in casa, bucurie in inima, multa sanatate. LA MULTI SI FERICITI ANI!

Silvia spunea...

La multi ani Iulia, sanatate si tot ce-ti doresti tu in noul an! Cu drag, Silvia (pe care ai invitat-o la salata de ciuperci).

Unknown spunea...

Va multumesc tuturor pentru aceste frumoase urari! Sper ca Noul An sa va aduca multa sanatate, fericire si realizari pe toate planurile!
Va pup pe toti cu mare drag si sper ca in 2010 sa va gasesc pe toti alaturi de mine, gatind numai bunatati :) !