sâmbătă, 25 septembrie 2010

Prajitura caramel


Am revenit dragele mele, dupa o lunga perioada de timp in care nu am mai putut tine pasul cu voi si ca sa va rasplatesc asteptarea, va ofer o portie din aceasta prajitura absolut delicioasa!

BLAT: 8 oua, 250g faina, 150g zahar, 1 pliculet zahar vanilat, 1 praf de copt, 1 praf de sare.
CREMA: 10 linguri de zahar, 200 ml lapte, 300 ml frisca, 3 oua, 1 lingura amidon alimentar, 10g gelatina, 200g gem de caise.
GLAZURA: 6 linguri zahar, 6 linguri frisca lichida, 100g unt.
DECOR: 100g alune de padure, zahar caramelizat.




-Pentru blat, mixam bine galbenusurile cu zaharul si zaharul vanilat. Adaugam sare, faina si praful de copt iar la sfarsit, albusurile batute spuma.
-Amestecam cu grija si turnam compozitia intr-o tava unsa si tapetata cu faina.
-O introducem in cuptor pentru 35-40 de minute, la 180C.

-Caramelizam zaharul la foc mic, stingem cu lapte amestecand continuu si lasam sa fiarba pana se topeste caramelul. Separat, frecam galbenusurile cu amidonul, turnam peste ele caramelul cu lapte si lasam sa fiarba pana se ingroasa, amestecand continuu.
-Luam crema de pe foc, adaugam gelatina inmuiata in prealabil cu putina apa, amestecam bine si lasam totul la racit, apoi adaugam albusurile batute spuma tare si 150 ml frisca.

-Blatul se taie in trei felii orizontale. Ungem primul blat cu gem, adaugam un strat de frisca (150 ml)(eu aici am adaugat si putina gelatina rosie ca sa nu am surprize cu frisca), asezam cel de-al doilea blat, adaugam crema caramel si acoperim cu ultimul strat de blat.
-Pentru glazura, caramelizam zaharul, turnam peste el frisca lichida si untul, amestecam bine pana se topeste zaharul caramelizat, dupa care lasam la racit.
-Cand este doar foarte putin calda, turnam glazura peste prajitura. Decoram cu zahar caramelizat si alune de padure.
-Tinem prajitura la rece pana in momentul servirii.

16 comentarii:

Craita spunea...

mmmm,ce bunatate!!!

Andreea spunea...

Arata exceptional de bine prajiturica ta! Felicitari! Iar de poze nu mai vorbesc! Tocmai m-am facut si eu follower la blogul tau caci, dupa cum iti ziceam, imi place tare mult! O seara buna iti doresc! Treci si pe la mine daca iti face placere.

Edith spunea...

Welcome back! :)
Superba prajiturica. Cred ca-i incredibil de buna!

sara & Miki spunea...

Ce apetisant arata... Asi servi si eu o bucata.

Unknown spunea...

Craita, trebuie sa o incerci! E delicioasa!

Andreea, iti multumesc tare mult pentru cuvintele frumoase! O sa trec si eu pe la tine, bineinteles! Te pup si te mai astept!

Multumesc, Edith! Intr-adevar, e foarte-foarte buna! Cand ai timp, sper sa o incerci cu incredere! Te pupic!

Miki, poftim si ia cu incredere o bucata! Chiar doua-trei daca poti :).

pansy spunea...

asta e o prajitura de incercat !arata grozav si cred ca si gustul e pe masura

pansy spunea...

am uitat sa intreb ce dimensiune de tava ai folosit .

Miha spunea...

Bine ai revenit!
Prajitura cred ca e delicioasa. Imi place caramelul!

Un dulce aromat spunea...

woww cum arata si cat de gustoasa trebuie sa fie !

felis spunea...

Vai cat de bine arata... delicios. Felicitari

Unknown spunea...

Pansy, merita sa o incerci! Tava a fost una de 36 x 15 cm.

Miha, multumesc si bine v-am gasit!

Nela, ma bucur ca iti place! Sa o incerci si sa-mi spui daca a fost pe gustul tau!

Felis, multumesc mult!

Chriss spunea...

Doamnee , arata demential prajitura asta.Felicitari gospodinei! Am notat-o(of course) si promit ca o fac cu prima ocazie.Multumim de reteta,Iulia!

Unknown spunea...

Chriss, m-au bucurat cuvintele tale si abia astept sa vad rezultatul prajiturii tale :)!
Cu mare placere, oricand!

MIMI spunea...

ooooooo,dar ce revenire!!!

Just Love Cookin' spunea...

Arata minunat!!! O sa o incerc fara doar si poate.Pupici si o saptamana minunata iti doresc!

Unknown spunea...

Mimi, multumesc:D! Pupicei!


Trebuie neaparat incercata! e o delicioasa:D!!! O saptamana minunata si tie si te mai astept in casuta mea draga!