joi, 28 mai 2009

Tort de portocale



Pentru ca pe 26 mai a fost ziua mea am zis sa fac repede un tortulet pentru noi doi :) Si iaca ce a iesit:



 

BLAT:
4 galbenusuri
120g miere
4 linguri suc de portocale
Coaja rasa de la o portocala
4 albusuri
140g faina
1 lingurita praf de copt.


CREMA:
1 galbenus
75g miere
250g mascarpone
4 linguri suc de lamaie
250 ml frisca vegetala.


SIROP:
Zahar
Apa
Esenta de rom.


GLAZURA:
Portocale
1 plic praf tort gelle
2 linguri zahar
250 ml apa.


Se amesteca galbenusurile cu mierea, sucul si coaja de portocala apoi se bat pe bain-marie pana se ingroasa.
Se ia de pe foc si se amesteca cu albusurile batute spuma si cu faina amestecata cu praful de copt.
Se asaza in tava unsa cu unt si tapetata cu faina, se baga in cuptor la 180C si cand e gata rumenita, se scoate si se lasa la racit.




 
Siropul il facem cu zahar ars…se caramelizeaza zaharul, se pune apa, se mai lasa sa fiarba putin apoi se lasa la racit. Cand e rece, se adauga esenta de rom.

 

 

 

Pentru crema, amestecam galbenusul cu mierea, apoi adaugam mascarpone si suc. Omogenizam, adaugam frisca batuta bine si dam la frigider pentru cel putin 30min.Pastram 5 linguri de crema pentru la sfarsit .

Blatul il taiem in 2. In tava in care a fost copt, am pus folie de aluminiu, am asezat apoi partea de jos a blatului, am insiropat, am pus ½ din crema, apoi iar blat, ultima parte, am insiropat din nou si am intins ultimul strat de crema.
Asezam feliutele de portocala deasupra, preparam jeleul conform instructiunilor de pe ambalaj, il turnam deasupra feliutelor si dam la rece.


 





Dupa ce scoatem tortul din forma, ii ungem marginile cu cele 5 linguri de crema pe care le-am pastrat.Gata tortuletul!


 

Sa stiti ca este foarte bun si foarte, foarte aromat!

20 de comentarii:

Amalia spunea...

Draga Iulia iti urez multa sanatate si fericire ! Esti nascuta in aceeasi zi cu mama mea :).Cred ca tortul a fost tare bun ... te pup si numai bine.

Diana spunea...

LA MULTI ANI!!!!! Sa fii sanatoasa, sa ai parte in viata de multa fericire si un strop de noroc! Sa-ti ajute Dumnezeu in tot ceea ce iti propui!!
Te pupacesc dulce dulce!!!!

Momo spunea...

f. frumos,si neindoielnic,f. gustos!+ ca e si intr-o forma deosebita...felicitari!

diamond spunea...

La multi ani! :D

foarte fain tortul, cred ca e tare racoritor! ultimile 2 poze m-au cucerit! :D

Unknown spunea...

Multumesc frumos,Amalia! La multi ani si mamei tale! Noi astia din gemeni suntem unici si minunati:) !
Tortul a iesit super!Pooop!!!

Unknown spunea...

Diana,multi pupicei si multumesc din suflet pentru urari! Pupici si tie si ingerasului tau mic,alb si pufos :)!!!

Unknown spunea...

Alison,multumesc tare mult! Poti incerca tortul caci nu vei regreta si nu vei da gres cu el ;) ! Pupici!

Lavinia spunea...

La multi ani! Sa fii iubita si sa ai parte numai de lucruri frumoase in viata! Te pupam!
Iulia mica si Lavinia

Unknown spunea...

Diamond, te pup scumpa! Ma bucur ca te-au cucerit ultimele 2 poze:) !Sa stii ca e racoritor si aromat...minunat. Noua ne-a placut foarte mult!Pupici!!!

Unknown spunea...

Multumesc mult, fetele mele dragi! Si eu va pup asa de dulceee...!!!

cristina spunea...

La multi ani!!!iti doresc sa ai parte de tot binele din lume!!!
tortul e minunat..cred ca a fost tare bun..
La multi ani!!!!

Edith spunea...

La multi ani, cu intarziere, tot si ce-ti doresti! Pup fata frumoasa!
Tortul cred ca a fost mmmm... :)

Unknown spunea...

Multumesc frumos, Cristinel! Intr-adevar a fost foarte bun! Te poooopicesc!

Unknown spunea...

Te pupic dulcic, Edith draga mea! Multumesc frumos! Tortul chiar a fost mmm...:) !

diviana spunea...

La multi ani!
Tortul arata delicios:)

Unknown spunea...

Multumesc,Diviana! Ma bucur ca iti place! Pupici!!!

Ala Oancea spunea...

Foarte frumos tortuletul ! Arata delicios ;) Treci pe la mine dupa niste premii !

Adela spunea...

La multi ani! Tortuletul arata super, dar de ce frisca vegetala? Nu e mai buna cea din smantana lichida? Si mai sanatoasa, fiind o chestie naturala fara grasimi hidrogenate care presupun ca intra in compozitia celei vegetale.

Unknown spunea...

Ala,Multumesc frumos! O sa trec dupa premii! Pooop!!!

Unknown spunea...

Adela,multumesc pentru urare! Am folosit frisca vegetala caci noi incercam de multe ori sa tinem caloriile in frau:) Intr-adevar e mai buna cea obtinuta din smantana insa nah...vrem si prajituri,vrem sa fim si slabuti...:))
Te pupic si merci de vizita!