miercuri, 3 noiembrie 2010

Lasagna


Dragele mele, va voi prezenta mai jos o delicioasa reteta de lasagna, care pe noi ne-a fermecat!
Vreau sa va mai spun ca a fost pentru prima data cand am incercat sa fac lasagna si acum ma mandresc cu reusita mea! Ma asteptam sa am fel si fel de surprize cu aceste foi dar nu a fost sa fie. Am avut numai surpriza reusitei, la final, dupa ce a fost scoasa din cuptor :D.
Va ofer si voua cu drag o feliuta virtuala si sper sa o indragiti si voi inca din prima clipa!

Ingrediente : o cutie paste lasagna, 800g carne tocata, 1 ceapa, 1 morcov, 1 cutie de 500g rosii in sos, 4 linguri bulion, 200g mozzarella, 3 catei de usturoi (dar nu foarte mari), 1 lingura ulei, sare, piper, cimbru (daca va mai place si alt condiment, il adaugati fara problema).
Sos Bechamel: 150g unt, 4 linguri de faina, 1 l lapte, sare si piper.
-100g cascaval ras, 100g parmezan.

Mod de preparare:
-Mai intai se pregateste amestecul de carne, calind ceapa, usturoiul pisat si morcovul in lingura de ulei, la foc mediu. Dupa ce sunt gata calite, se adauga rosiile taiate in cubulete impreuna cu sosul lor, condimentele si carnea tocata. Se fierb impreuna 30 de minute.
-Intre timp, se pregateste sosul Bechamel care trebuie sa nu fie prea gros, deoarece foilor de lasagna le trebuie mult lichid in timpul coacerii. Asa ca, se topeste untul, se adauga faina si se omogenizeaza acest amestec, dupa care se adauga usor laptele si condimentele. Se mai fierbe 15-20 de minute.

Acum se pregateste lasagna pentru intrarea in cuptor:D. Se unge o tava bine cu unt, apoi se aseaza ingredientele in straturi : primul strat este de sos Bechamel, al doilea de foi pentru lasagna, al treile de sos Bechamel si carne plus bucatele de mozzarella(mozzarella mie mi-a ajuns numai pentru 2 nivele) si tot asa in continuare pana se vor termina foile de lasagna sau carnea...asa cum mi s-a intamplat mie :D.
Ultimul strat trebuie sa fie de sos Bechamel. Se presara parmezan si cascaval ras si se acopera cu folie de aluminiu. Se introduce in cuptor pentru 25 de minute, apoi se scoate, se da folia de Al deoparte si se mai coace inca 15-20 de minute pentru a se rumeni frumos.

Niciun comentariu: